Studium marketingu může znamenat perspektivní posun v kariéře. Co všechno tento obor obnáší a jaké možnosti uplatnění následně nabízí?
Co je to marketing
Marketing je odvětví, které se zabývá technikami sloužícími k propagaci výrobků nebo služeb. Někteří jej s jistou dávkou nadsázky označují za vědu i umění zároveň. Cílem je přilákat vybranou cílovou skupinu zákazníků a tyto uživatele proměnit v platící klientelu.
Je poměrně obtížné pojmenovat veškeré aspekty tohoto odvětví v jedné definici. Soubor všech technik je mimořádně obsáhlý. Marketing také není ryze novodobou záležitostí. Jeho kořeny sahají až do roku 1897. Cíl byl tehdy stejný jako dnes. Zaměřoval se na přesun zboží od výrobce ke spotřebiteli, s důrazem na prodej a reklamu.
Obor je sám o sobě pestrý, nabízí široké spektrum nejrozmanitějších pracovních pozic. Pomocí informačních technologií se řada odborníků zaměřuje například jen čistě na on line marketing.
Marketéři ke své práci potřebují celou řadu nástrojů a metod. Pro začátečníka může být vstup do této oblasti poměrně náročný, neboť mu není celá řada pojmů v plné míře srozumitelná.
Proč studovat marketing
Kromě praktických zkušeností při samotném výkonu této profese má smysl i získání teoretických zkušeností. Ty nabízí celá řada škol. Poskytují vhodný základ, od kterého se lze dále odrazit do dalšího vzdělávání až do samotné praxe, která je z kariérního hlediska velmi perspektivní.
Každý, kdo má firmu, nabízí služby nebo vyrábí zboží, se vlastně zabývá marketingem. Od určité velikosti podniku je však potřeba předat marketing opravdovým odborníkům.
Po studiu marketingu s Evropskou akademií vzdělávání můžete odstartovat výrazný kariérní posun.
Zdroj: Evropská akademie vzdělávání (European Academy of education)