Marketing patří k zajímavým odvětvím současného pracovního trhu. Kdo a jak se v tomto dynamickém oboru může uplatnit?
Co je to marketing
Jedna z definic marketing definuje jako proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.
Podobných formulací, které se snaží marketing jako obor uchopit, existuje dokonce několik desítek. V nejjednodušším slova smyslu můžeme určitě říci, že slouží k propagaci výrobků či služeb. To se může pro mnohé dokonce překlopit k do jisté míry negativnímu vyznění, kdy má uživatel pocit, že je mu marketingem nabízeno to, co nechce a nepotřebuje.
Kvalitní marketing proto musí vycházet ze znalosti trhu i konkrétního cílového zákazníka, kterého chceme touto cestou oslovit. Vytvoření funkční marketingové strategie není zcela jednoduché. Jde přitom o zásadní moment, který rozhoduje o tom, jak bude ve výsledku podnikání jako celek úspěšné.
Jak se stát dobrým marketérem
Bez zkušeného týmu marketérů se v současné době neobejde žádná firma. Je tomu tak především proto, že očekávání a potřeby zákazníků jsou velmi proměnlivé. I úspěšná značka může v čase potřebovat nové nebo minimálně lepší klienty.
K tomu, abyste se dokázali uplatnit právě v tomto dynamickém odvětví, potřebujete kreativitu, píli, vytrvalost a pracovitost. Proniknout do teoretické roviny marketingu není pro většinu z nás nedosažitelné a nováčkům se především doporučuje učit se od zkušenějších kolegů a to v ideálním případě formou uceleného studia.
Právě systematicky koncipovaná výuka vám předá logický rámec konkrétních problémů a naváže je na praxi. S Evropskou akademií vzdělávání můžete studovat i marketing, a to plně online formou. Studium si tak přizpůsobíte svým časovým možnostem a už při škole můžete začít budovat kariéru.
Zdroj: Evropská akademie vzdělávání (European Academy of education)